Migdały są powszechnie uznawane za orzechy, chociaż tak naprawdę są one nasionami migdałowca. Zanim wprowadzimy je do swojego menu, dobrze byłoby się czegoś na temat migdałów dowiedzieć. Warto byłoby przede wszystkim wiedzieć, jakie właściwości posiadają. Należałoby zdawać sobie sprawę także z tego, do jakich właściwie potraw można wykorzystywać nasiona migdałowca.

Moc witamin i minerałów

Migdały ze sklepu ze zdrową żywnością charakteryzują się wysoką zawartością cennego białka, który stanowi budulec mięśni. Nie sposób odmówić im także sporej zawartości nienasyconych tłuszczy. W migdałach znaleźć można także całkiem sporo witamin oraz składników mineralnych. Jeśli chodzi o witaminy, na szczególne wyróżnienie zasługują witaminy A oraz E. Okazują się bardzo przydatne w walce z chorobami skóry czy włosów. W migdałach znaleźć można także spore ilości wapnia, który wyjątkowo korzystnie wpływa na stan kości. Ponadto, produkt ten stanowi całkiem pokaźne źródło witamin z grupy B. Te mogą okazać się szczególnie przydatne dla funkcjonowania układu nerwowego.

Do czego można wykorzystać migdały?

Wiele osób zastanawia się nad tym, do czego właściwie można wykorzystać migdały. Tak naprawdę, możliwości jest całkiem sporo. Mogą one oczywiście stanowić przekąskę solo bądź w asyście owoców. Posiekanymi drobno migdałami można będzie także posypywać owsianki oraz sałatki owocowe i warzywne. Nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby przyrządzić smakowite masło z migdałów. Będzie ono świetnym dodatkiem do kanapek czy ciasteczek domowej roboty. Warto byłoby jednak mieć świadomość tego, gdzie poszukiwać dobrych jakościowo migdałów. Wydaje się, że dosyć dobrym pomysłem będą zakupy w sklepie ze zdrową żywnością. Znaleźć tam można migdały hiszpańskie, które uchodzą za zdecydowanie zdrowsze i wartościowsze od migdałów kalifornijskich. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasiona migdałowca korzystnie wpłynęły na stan naszego zdrowia, musimy spożywać je regularnie.