Migdały, czyli tak naprawdę nasiona migdałowca, są jednymi z najpopularniejszych bakalii. Ich popularność wynika najprawdopodobniej z faktu, iż nadają się one do wszechstronnego wykorzystania. Okazuje się, że migdały posiadają również całkiem sporo właściwości prozdrowotnych. Są w stanie poprawić odporność naszego organizmu, jak również zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych chorób, na przykład krążenia.

Jakie są właściwości migdałów?

Wiele osób sięga po migdały wyłącznie ze względu na ich wyjątkowe walory smakowe. Tymczasem, bakalie te charakteryzują się także dość dobrym wpływem na stan naszego zdrowia i samopoczucia. Zawarta w nich witamina E wykazuje silne właściwości antyoksydacyjne. Nie można odmówić jej korzystnego wpływu na odporność naszego organizmu oraz rzecz jasna na stan skóry, paznokci czy włosów. Ponadto, w migdałach nie brakuje cynku, selenu czy żelaza. Nie każdy wie, ale kilka migdałów potrafi skutecznie zniwelować uciążliwą zgagę. Bakalie te bardzo dobrze wpływają także na stan układu nerwowego. Wspomagają pamięć i koncentrację, co jest szczególnie ważne dla osób pracujących umysłowo i intensywnie uczących się.

Do czego można migdały wykorzystać?

Migdały znajdują naprawdę wszechstronne zastosowanie. Przede wszystkim, można wykorzystać je jako dodatek do owsianek, sałatek czy budyniu. Na tym jednak nie koniec. Migdały świetnie sprawdzą się także jako składnik wypieków. Po zmieleniu powstanie z nich mąka, z której można upiec smakowity biszkopt. Dobrym pomysłem może okazać się także uprażenie, a następnie zblendowanie migdałów. Dzięki temu powstanie smakowita pasta, którą będzie można wykorzystać do przekładania ciasteczek czy pieczywa. Jeśli jej smak wyda nam się zbyt mdły, możemy dosłodzić ją ksylitolem bądź miodem. Każdy, komu zależy na tym, aby migdały korzystnie wpłynęły na jego zdrowie, powinien mieć na uwadze systematyczne ich spożywanie. Nie należy jednak zjadać od razu całej torebki migdałów. Są one kaloryczne, dlatego garść w zupełności wystarczy.